W skrócie:
Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza praw konsumenta, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów, które nie mogą być zmienione ani uchylone w drodze umowy.
Wszystkie produkty oferowane w sklepie są fabrycznie nowe.
Mamy obowiązek dostarczyć produkt wolny od wad.
Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili dokonania zapłaty przez Kupującego.
Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy. Ponosi on bezpośrednie koszty zwrotu. Pełna treść regulaminu znajduje się poniżej.
Regulamin sklepu internetowego Salon zegarmistrzowski „Kwadrans”
Sprzedaż detaliczną zegarków i biżuterii za pośrednictwem witryny internetowej salonkwadrans.pl realizują Iwona i Janusz Kajda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Salon zegarmistrzowski „Kwadrans” Iwona i Janusz Kajda s.c. z siedzibą w Nowym Targu (34-400), ul. Składowej 2a, wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posługujący się numerem NIP 735-255-34-57.
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@salonkwadrans.pl.
§1: Definicje
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem salonkwadrans.pl.
Sprzedawca – podmiot odpowiedzialny za funkcjonowanie Sklepu: Iwona i Janusz Kajda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Salon zegarmistrzowski „Kwadrans” Iwona i Janusz Kajda s.c. z siedzibą w Nowym Targu (34-400), ul. Składowej 2a, NIP 735-255-34-57, wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Regulamin – niniejszy regulamin, określający zasady korzystania ze Sklepu, stanowiący integralną część umowy zawieranej pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.
§2: Postanowienia wprowadzające
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.
Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą.
Umowy w Sklepie są zawierane w języku polskim.
Wszystkie produkty oferowane w sklepie internetowym są fabrycznie nowe i legalnie wprowadzone do obiegu.
Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
§3: Składanie zamówienia
W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
1) wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
2) z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
3) wypełnić formularz zamówienia: podać imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail Kupującego,
4) wybrać formę płatności za zamówienie,
5) zapoznać się z regulaminem Sklepu i zaakceptować jego postanowienia – Kupujący akceptuje postanowienia tylko, jeśli rzeczywiście się na nie zgadza, ale brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia złożenie zamówienia,
6) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
Poprzez wypełnienie formularza zamówienia Klient składa ofertę kupna określonego produktu.
Z chwilą dokonania zapłaty, między Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa sprzedaży.
§4: Formy dostawy i płatności
Dostawy produktów objętych zamówieniem odbywają się za pośrednictwem:
1) firmy kurierskiej InPost(kurier 14.50zł, kurier za pobraniem 20zł, paczkomat 10zł), orientacyjny czas dostawy 24 godziny od chwili realizacji zamówienia.
2) firmy kurierskiej AmbroExpress(300zł) orientacyjny czas dostawy 72 godziny od chwili realizacji zamówienia.
Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie.
Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
1) płatność za pośrednictwem serwisu Przelewy24,
2) płatność za pośrednictwem serwisu PayNow,
3) płatność przy odbiorze,
4) przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy.
§5: Realizacja zamówienia
Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki.
Czas realizacji zamówienia wynosi do 7dni od chwili zawarcia umowy sprzedaży.
Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
§6: Odstąpienie od umowy
Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Zwracany w powyższym trybie produkt powinien być odesłany w oryginalnym opakowaniu, bez śladów użytkowania wraz z dowodem zakupu.
Do przesyłki zwrotnej należy dodać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, podać dane Konsumenta oraz nr konta na który zostaną zwrócone pieniądze. Pobierz wzór formularza zwrotu towaru.
W przypadku prawidłowego odstąpienia od umowy, zapłata zostanie zwrócona Konsumentowi w terminie 7 dni roboczych od momentu otrzymania przez sklep przesyłki zwrotnej(w tym koszty dostarczenia rzeczy z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). Konsument zostanie o tym poinformowany drogą mailową lub telefoniczną.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zakupu produktu przygotowanego według zindywidualizowanych potrzeb i zamówienia Klienta (np. produkt z opcją grawerowania).
§7: Odpowiedzialność za wady
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
1) żądać wymiany produktu na wolny od wad,
2) żądać usunięcia wady,
3) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
4) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji.
Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
§8: Gwarancja
Produkty dostępne w Sklepie mogą być objęte gwarancją. Informacje o udzielanej gwarancji znajdują się w opisie produktu.
§9: Dane osobowe i pliki cookies
Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Kupującego (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy.
Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Kupującego, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
§10: Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
2) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§11: Postanowienia końcowe
Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Kupującego umowy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Kupującego.